Friday, March 14, 2008

白雪公主到我家

每天上课,班上总会捡到各式各样的文具。每次捡到文具,在三声以内没人认领,那就是我的啦!然而,孩子们有两个坏习惯,一就是不肯承认是谁的文具,二则是无论文具是大是小,好看不好看,他们都争着承认!结果,文具把我的抽屉塞满了!

每每发现被遗弃的文具而没人要认领,我就会很自然的说: 那是白雪公主来2C班上课啦!”顿时,孩子们就会放声大笑!

这句脱口而出的名言,乃是我爸在我们家的经句啊!

小时候,厨房总会出现没有人愿意洗的碗筷。。

这时候,会听见爸爸说“难道白雪公主来我们家吃饭??!”

如果冲凉房出现没有人认领的肮脏的更换衣时。。

会听到一把声音,“难道白雪公主来我们家洗澡??!”

这个名言陪伴了我双十年。

如今,大姐二姐三姐都到他国,老哥也甚少回家。

家里只剩爸妈和我。。。

白雪公主也不再到我家了。

6 comments:

Anonymous said...

Hey, chin wee ching, nvm lah, i will then be the Snow white and visit you one lah...heheheh. You really have "one hand" (yat sau) in cheating kids hor....if you are the kidnapper then u will be the most successful kidnapper bcos you will get lots of kid to follow u..(joking)I believe you are one of the cute and teacher that i ever met lah, so lucky the kids to have you as their teacher.

Cheers :P

Wee Kean said...

不知為何,安最近常說自己是白雪公主.... 大概是太頻密去 迪士尼樂園的“後遺症”?

Wee Kean said...

不知為何,安最近常說自己是白雪公主.... 大概是太頻密去 迪士尼樂園的“後遺症”?

玮欣 said...

I miss you and parents very much. Thank you for accompany parents. This few days was snowing. It was romantic. homesick again....

Anonymous said...

hahahaha...vry funny oh..snow white???!!!good idea..

Anonymous said...

y snow white?got any relation?hahahahaha...vry funny oh..good idea.hehehe